"Skandalkvällen"

Alltså hörni, jag måste få berätta om gårdagen. Eller gårkvällen, om man nu kan säga så... Jag & Lydia satt i godan ro och spånade på vår lista vi fått av Ronny P (för att fördriva tiden har vi varje dag haft ett nytt tema på en lista vi skriver, exempelvis "Sollefteå Kommuns Hall of Fame"). In kommer det två norskar, jättekul med besök tänkte vi och pratade med dom litegrann. Jag vet inte vad som hände, men efter att dom suttit och kastat sten i sopkorgarna satt det plötsligt två tjecker tillsammans med norskarna och den ena tjecken skrek massa fraser på norska som norskarna lärde honom. Sedan kom flocken, man hörde "Får jag den här gratis? Får jag ta en sockerbit? Hur mycket kostar hela kiosken? Hur mycket pengar har ni?" osv osv osv. Kaos. Man lär sig att stänga av det där, men helt plötsligt kommer det in en pappa som nog hade tagit en kopp kaffe för mycket för han var rätt speedad, om jag säger så... Han försökte pruta på en kaka och gav sig inte, "jag tar den fulaste för en femma!?" "kom igen", precis som barnen brukar, därefter kommer mamman nästan lika speedad och lyckas pruta en giffel till fyra kronor. Efter detta vart det kortslutning i våra hjärnor men herregud vad vi skrattade i gårkväll. Vi älskar att sitta här i kiosken!


Bloggläsning innan kaoset började...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback