Dea

Hallå, kioskchefen här. Jag har fått ett uppdrag av mina älskade kiosktjejer, jag ska skriva deras presentationer utifrån mitt egna perspektiv. Jag vet inte om dom är lata eller har dålig fantasti eller helt enkelt tycker att jag är bäst skriftligt. Jag tror på en mix av alla tre :) Så här kommer presentationen om min bästa kompis i hela världen, DEA!



Andréa "Dea" Hägglund, 19 år och den enda av oss i kiosken som inte har körkort... Däremot är hon den enda som lyckats svälja en hel köttbulle, och det ska hon ha en eloge för tycker jag. Förutom att utmana ödet är Dea, tillsammans med mig, dom enda i kiosken som har ett intresse för hockey och även hennes intresse på nördnivå startade vid årskiftet 08/09. Tillsammans har vi upplevt nästan allt hockeymässigt tillsammans - 2011's mest hypade match i form av ett Washington mot ett Pittsburgh på nyårsdagen. Utomhus. Med 70.000 andra. Gråtit över Zuccas första mål och sett Alexander The Gr8 på mycket nära håll. Förutom det vi upplevt tillsammans har hon några mindre upplevelser som inte delats med mig, som att söla ketchup på Victor Hedman och blivit sölad på av Zuccarello. Senap, om nån undrar.



Personligen är Dea lika rolig som mig (eller ja, nästan). Vi har hållit ihop onaturligt bra ända sedan fyran och våran benmärgssäkra relation startade genom att vi låtsades att vi gatt (var tvungna, om någon Stockholmare undrar vad gatt betyder) rädda våra påhittade boskap från att gå ner sig i skäret. Don't ask. Dea är och förblir min absolut bästa vän, och när hon utbildar sig till helikopterpilot tänker jag utnyttja det till fullo :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback