Lydia

"Det är som jag sa igår; halvblek, halvfet och halvtråkig. På 19 galna somrar.."

Så skulle det låta om Lydia Karlström själv skulle beskriva sig själv, men till att börja med så har hon den stora äran att få tillhöra min släkt och bara det säger ju en hel del.. Vi är nämligen kusiner men brukar kalla varandra för systrar och även med denna brud har jag ofantligt mycket minnen ända sedan dom allra första stegen. Alltifrån att bada näck med föräldrars övervakning i Nässjön till att lämna Sveriges trygga gränser heeelt utan föräldrar! Även fast jag är ett år äldre än Lydia har jag ändå alltid sett henne som en storasyster. Hon sa precis, as we speak, "mig kan man aldrig lita på" men jag skulle säga att det är helt tvärtom! Förutom hennes seriösa sida så har hon såklart en oseriös sida som jag nästan uppskattar lite mer. Hon kommer alltid med konstiga kommentarer, nästan så att hon inte är ett dugg medveten om hur rolig hon är. Kort sagt, man har aldrig tråkigt med henne.


Lydia kom för bara några veckor sedan hem ifrån Oslo, där hon har jobbat på en barnehage (dagis på Svenska). Så om det är några norskar som behöver bli förstådda till 100% är ni mer än gärna välkomna att vända er till henne! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback